Renowacja roweru cz.3 – Koła

Stare obręcze z uszkodzonym chromem i wykwitami rdzy można odnowić, ale wybrałem inną drogę. Wykorzystam nowe obręcze z aluminium, które są o ok. 40% lżejsze od stalowych. Dzięki temu waga kół zostanie zmniejszona o ok. 800g. Obręcze poleruję, aby pięknie błyszczały. Ponownie przydał się zestaw do polerowania aluminium. Użyłem wiertarki Bosch GBM 13-2 RE z zębatym uchwytem.
Szczegóły polerowania opisałem w artykule „Polerowanie aluminium”

Polerowanie aluminiowych obręczy 24"

Czyszczę wszystkie części składowe piast. Wymieniam kulki na nowe. Podobnie szprychy – kupiłem nierdzewne.
Drobna uwaga dotycząca doboru właściwej długości szprych. Należy od razu określić jaki typ zaplotu chcemy wykonać. Wybrałem „2 krzyże”, ponieważ bardzo mi się podoba. Można skorzystać z pomocy przy wyliczaniu długości szprych – kalkulatora

obręcz Schurmann i rozkręcona piasta ZZR

Smaruję łożyska

smarowanie łożysk

i skręcam piasty. Korzystam z młotka montażowego Beta oraz kluczy płaskich.

młotek montażowy Beta - składanie piasty

Tak przygotowany zestaw części

zestaw do złożenia koła

umożliwia przejście do kolejnego etapu – zaplatania.

zaplatanie szprych koła

Po umieszczeniu wszystkich szprych wykonuję wstępne dokręcenie wszystkich nypli o taką samą ilość obrotów.

dokręcanie nypli

Po wycentrowaniu przechodzę do następnego etapu. Wybrałem dętki Schwalbe AV10 oraz opony Road Cruiser HS377 47-507 z odblaskowym paskiem.

opony i dętki Schwalbe oraz koła

Montuję opaskę

montaż opaski

oraz dętkę i oponę.

montaż opony i dętki Schwalbe

Do pompowania używam kompresora Schneider CPM 170-8-6 WOF wraz z pistoletem do kół RF 6 XG i spiralnym przewodem SSL-SK-PA10-8/10m

pompowanie kół pistoletem i kompresorem Schneider

Niebawem dalsze losy projektu.

Zapraszam do przeczytania pozostałych części:
cz.1 – Zakup
cz.2 – Rozbiórka
cz.3 – Koła – aktualnie czytasz
cz.4 – Usuwanie powłok lakierniczych
cz.5 – Lakierowanie
cz.6 – Składanie

D.J.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


× 6 = czterdzieści dwa

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>